Absolut

Aquesta edició és especial, té dos particularitats:

1. No sortim del castell per evitar aglomeracions innecessàries, però hi passarem abans d’arribar.

2. Modifiquem el recorregut anterior per adequar-nos a la nidificació de l’àguila de cuabarrada, a ella també li agrada lo nostre territori

_________

Sortim de la plaça de l’Arenal recorrent part del poble per agafar la carretera del castell fins agafar a mà dreta una sendera de pujada constant fins arribar a la Covalta, el petit primer cim on podrem veure el territori per on transcorre la cursa. Anem cap a la dreta baixant i podrem veure trinxeres. De nou una pujada intensa d’un quilòmetre i mig fins arribar a dos nius de metralladores de la guerra civil. Anem amunt i voregem la creu del terme del Pinell de Brai amb parts tècniques i baixem per una pista molt corredora (regalet de la cuabarrada) fins que planejant de nou per senderes arribem al primer avituallament (km 7,7 Mas de Platilles). Arrenquem pel camí antic de Miravet a Benifallet,  un sender corredor enmig del bosc de ribera ple de pujades i baixades, ple de zones humides i obagues (les mallades) amb vistes al riu fins que ens el trobem de cara al primer control i punt de tall (km 10,6 Pas de Barrufemes). Des del punt més baix a vora el riu, arranquem la cronoescalada que ens portarà al punt més alt, la Talaia, on recorrerem quasi 2 km de cresta molt tècnica i en la que trobarem el segon avituallament (km 14,9 La Talaia), ens saltarem la part final de la cresta (hi ha la cuabarrada) i tirarem avall per una part obaga plena de marges de pedra seca (los reianos) per una sendera neta i corredora que us portarà al mas de Pirri on veureu de nou el poble a la vora del riu. Trobarem el tercer avituallament, i punt de tall de les 4 hores, al barranc del Negrer (km 17,8) i arrenquem amunt per pujar a la Covalta (segon punt de control) amb vistes a la zona d’escalada, baixarem vorejant les trinxeres de la guerra civil per pujar al castell de Miravet per la part del darrera, admirar les muralles de 25 metres d’alçada 1 segon i baixar sense mirar enrera pel camí vell arribant al Cap de la Vila on ja sentireu l’emoció de l’arribada.

Powered by Wikiloc

Informació

Sortida: Plaça de l’Arenal
Arribada: Plaça de l’Arenal
Hora: 9:00

Qui: a partir dels 21 anys a 31 de desembre de l’any de finalització de la temporada. Distribuïts amb les següents sub-categories:

• Promesa: 21, 22 i 23 anys
  • Veterà: entre 40 i 49 anys
  • Màster: entre 50 i 59 anys
  • Màster 60: més de 60 anys

Porta la declaració responsable signada.

Avituallaments

Només hi trobareu líquids embotellats: aigua, cola i beguda isotònica (protocol COVID)

Us proveïrem de barretes energètiques amb la recollida de dorsal.

1. 7,8 km – Mas de Platilles

• Inici:   11,3 km
  • Fi:        14,2 km

Premis

Hi haurà premis en metàl·lic per als guanyadors de la categoria absoluta (masculins i femenins) amb els següents imports:

• 1er classificat: 300€

• 18,8 km – Covalta

q

Tancament

• Al punt de tall km 10,6  2 hores després de la sortida.
  • Al punt de tall km 17,2  4 hores després de la sortida.

Inscripcions esgotades

Recorda fer un cop d’ull al Reglament, t’interessa!

Fes un cop d’ull als Serveis. També per saber què poden fer els teus acompanyants.